16 Απριλίου 2007

O ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ... ΜΕΓΑΡΟ!



Καλησπέρα φιλαράκια!
Μετά από ένα Σ/Κ εξαιρετικής κούρασης, επέστρεψα στη δουλειά να .. ξεκουραστώ! Υπό την έννοια ότι μπορώ να πιώ το καφεδάκι μου, να διαβάσω τα mail μου, να ακούσω λίγη μουσικούλα, να τηλεφωνήσω σε ένα φίλο, ΑΥΤΑ δηλαδή που δεν ευκαιρώ να κάνω τα "Σαββατοκύριακα του Μπαμπά"!
Ένα καναπεδάκι θα συμπλήρωνε το ιδεατό γραφείο να ρίχνουμε έναν υπνάκο τις δύσκολες μεσημεριανές ώρες, αλλά μην τα θέλουμε και όλα δικά μας...

Την Παρασκευή λοιπόν το βράδυ είχα δίωρη έξοδο (κατά τη στρατιωτική ορολογία): Για επαγγελματικούς λόγους είχα πρόσκληση για το Μέγαρο Αθηνών, το οποίο ουδέποτε ως την ημέρα εκείνη είχα τιμήσει με την παρουσία μου. Βλέπετε, είμαι μουσικά απαίδευτος σε κλασσική μουσική και όπερα (και λυπάμαι ειλικρινά για αυτό), άσε που δεν είναι του ρεπερτορίου μου οι διάφοροι Καλλιτέχνες (...) του λαϊκού μας τραγουδιού, που βλέπουν το Μέγαρο ως κολυμβήθρα του Σηλωάμ να ξεπλύνουν τις αμαρτίες του ρεπερτορίου τους. Αρκεί να σας πω, ότι όπως διάβασα, σε λίγο καταφθάνει στο Μέγαρο και η Αννούλα μας.. η απόλυτη ελληνίδα σταρ (για να δικαιωθούν και οι σχεδιαστές και αρχιτέκτονες του κτιρίου, που μόχθησαν να φτιάξουν ένα χώρο με άριστο ηχητικό αποτέλεσμα - για το γαρδενιογαρυφαλλοπόλεμο μάλλον δεν μερίμνησαν - θέλει οπωσδήποτε αντιολισθητικό χαλάκι).
Τέλος πάντων, επειδή δεν κατέχω το είδος, δεν μπορώ να κρίνω τις δεξιότητες της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, στην εκτέλεση έργων του Μπραμς και του Μπρούκνερ. Το ηχητικό αποτέλεσμα ήταν για τα αυτιά μου, απολαυστικό και χαλαρωτικό (αν μάλιστα υπολογίσουμε και το ξενύχτι λόγω βρέφους της προηγούμενης εβδομάδας, στο τέλος της παράστασης είχε υπναγωγό χαρακτήρα).
Θα σταθώ σε παραλειπόμενα που μου άρεσαν:

1. Τις "οδηγίες χρήσεως" πίσω από το εισητήριο:

"Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι ο θόρυβος από το βήχα μειώνεται κατά 70% αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο. παρακαλούμε ζητήστε χαρτομάντιλα και καραμέλες απο τα κυλικεία του Μεγάρου"
...και ερωτώ:
α) αν χρησιμοποιήσω μαντηλάκι υφασμάτινο, τι ποσοστό μείωσης πετυχαίνω;
β) αν μετά συγχωρήσεως πέρδομαι λόγω διατροφής υψηλής σε όσπρια, θα μου δοθεί μαξιλαράκι-σιγαστήρας; Τι ποσοστό πετυχαίνω; Οι οσμές καλύπτονται; κι αν όχι, τι επίδραση έχουν στο κοινό και στους μουσικούς;
γ) αντί για καραμέλες μπορώ να πάρω τσιχλίτσες γιατί μυρίζει λίγο η ανάσα μου;

2. Το κοινό: υπήρχαν οι σχετικοί και οι Άσχετοι (μεταξύ των οποίων και πολλοί συνάδελφοι μου). Οι δεύτεροι είναι το πρόβλημα: α) Χειροκροτούν σε κάθε παύση μεταξύ των μερών του έργου, με αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του μαέστρου, β) Το ποιοτικότερο live που έχουν δει είναι του Γιαννάκη του Πλούταρχου στον Αρείωνα - ματαίως περιμένουν να τελειώσει η.. οργανική εισαγωγή (όπως μπουζούκια..) για να βγει ο καλλιτέχνης, ή τέλος πάντως τα μπαλέτα, γ) εκστομίζουν ατάκες του στιλ: "Δικοί μας είναι αυτοί φορούν ασπρόμαυρα! -το είπε συνάδελφος Μ/παοκτζής!), δ) αδυνατούν να καταλάβουν γιατί βγαίνει, ξαναμπαίνει, ξαναβγαίνει και ξαναμπαίνει στο τέλος ο μαέστρος και ο αρχιμουσικός (μπας και έχει προστάτη;;)
Οι σχετικοί είναι ΠΟΛΥ σχετικοί... στο διάλειμμα, τους περιμένει ρεζερβέ τραπεζάκι με σαντουϊτσάκι γκουρμέ και σαμπάνια σε μικρό μπουκάλι (μη γίνουν και ντίρλα). Φυσικά χειροκροτούν μόνο στο τέλος για κανά 2ολεπτο και ενίοτε φωνάζουν με γηπεδικό στιλ: ΜΠΡΑΑΑΑΑΑΒΟΟΟΟΟΟΟ! Οι ηλικίες: Ο μικρότερος έχει γεννηθεί προπολεμικά, ο μεγαλύτερος μάλλον πρόλαβε και πολέμησε κιόλας.

3. Οι σπόνσορες: Αν δει κανείς τις πλακέτες που είναι τοποθετημένες κατά μήκος της σκάλας θα αναφωνήσει: Εθνική Διαπλεκομένων γειά σου! Διαβάστε ονόματα: Λάτσης, Κόκκαλης, Βαρδινογιάννης, Κυριακού, Αγγελόπουλοι με Γιάννα και χωρίς, φυσικά Λαμπράκης κλπ κλπ. Είναι όλοι ΕΚΕΙ ! Η κουλτούρα τελικά είναι τρόπος ζωής για το Ελληνικό Κεφάλαιο!! (ή και τρόπος ξεπλύματος, φοροαπαλλαγής κλπ κλπ)
Αυτά για το Μέγαρο...

Για το τέλος δύο φωτογραφίες "όλα τα λεφτά" από τον τύπο της περασμένης εβδομάδας:
Στην 1η βλέπετε ΑΠΟΛΟΓΙΑ κατηγορούμενου ιερέα στο Βιετνάμ, που παλεύει να μην γίνει δρόμος (νομίζω) που θα περνάει μέσα (!!) από την εκκλησία του. Σημείωση: έφαγε, λέει, μόνο 8 χρόνια φυλακή - που να μιλούσε κιόλας.

Στην 2η φωτό βλέπετε ΠΑΤΕΝΤΑ των κατοίκων της Σταυρούπολης στη Ρωσία, για να γλυτώσουν άλσος από τις μπουλντόζες. Σου λέει ο πονηρός ρώσος: "ποιός θα τολμήσει να γκρεμίσει τον Πούτιν;"
Λέγεται ότι το κόλπο έπιασε!!!


Το μουσικό μέρος σήμερα κρατούν ήχοι λάτιν: μια συλλογή που βγήκε από το ονομαστό κλαμπ Palenque to 2000 με συγκροτήματα μικτά: έλληνες/λατίνοι, που έπαιξαν ή παίζουν εκεί: Apurimac, Tierra Brava, Candela, Takillakta, Sipan













To αρχείο είναι ΕΔΩ!

Το ραδιοφωνάκι μας σήμερα προτείνει:
1. Μια ανεπάντεχη διασκευή στο "ΒΑΡΚΑ ΣΤΟ ΓΥΑΛΟ" του Μ. Θεοδωράκη από τον Carl Zero τραγουδισμένο στα ελληνικά με γαλλικό αξάν! Υπέροχο, διασκεδαστικό, καλοκαιρινό!
2. Άλλη μια "διαφορετική" διασκευή: "ΤΟ ΓΕΛΕΚΑΚΙ" με Τρανταλίδη, Σαραγούδα και Πίτσα Παπαδοπούλου!



Καλή ακρόαση!

3 σχόλια:

Diogenisa είπε...

Θανάση καλησπέρα!
Θα μπορούσες να μας βαζεις τα τραγουδάκια του Κιβωτός-ράδιο σε link για download?

ΘΑΝΑΣΗΣ είπε...

Θα σου στείλω στο mail σου κατευθείαν για λόγους προφανείς...
Φιλικά
θανάσης

ΘΑΝΑΣΗΣ είπε...

στείλε μου στο mkivotos@gmail.com κάποιο ενεργό e-mail σου για να μπορώ να στέλνω άμεσα υλικό...